درحال بارگذاری...

باکتری مهندسی شده جایگزین کود کشاورزی می‌شود

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

باکتری مهندسی شده جایگزین کود کشاورزی می‌شود


باکتری مهندسی شده جایگزین کود کشاورزی می‌شود

محققان نوعی باکتری خاکی را طوری مهندسی ژنتیکی کرده‌اند که آمونیاک تولید کند و به عنوان کود برای محصولات کشاورزی به کار رود.


 به نقل از نیواطلس، آمونیاک در کشاورزی به عنوان کود استفاده می‌شود که به نوبه خود هنگام جاری شدن آب در مزارع، آن را آلوده می‌کند. در همین راستا تحقیقی جدید نشان می‌دهد در آینده یک باکتری مهندسی شده می‌تواند جایگزین چنین کودهایی شود.

گروهی از محققان به رهبری پروفسور فلورنس ماس در دانشگاه ایالتی واشنگتن نوعی باکتری که در خاک زندگی می‌کند را مهندسی ژنتیک کرده‌اند، این باکتری Azotobacter vinelandii نام دارد.

هر چند این باکتری هم اکنون برای تبدیل انبوهی از گاز نیتروژن به آمونیاک مشهور است، اما نوع مهندسی شده آن می‌تواند به طور مداوم در غلظت بالاتر و بدون توجه به شرایط محیطی، آمونیاک تراوش و تولید کند.

هنگام آزمایش نسخه مهندسی شده، این باکتری به خاکی افزوده شده که در آن برنج رشد می‌کرد. محققان متوجه شدند گیاهان، آمونیاک تولید شده توسط باکتری را جذب می‌کردند.

محققان اکنون روی توسعه نوع دیگری از باکتری مذکور تمرکز کرده‌اند که آمونیاک با نرخ متفاوتی تولید می‌کند. با توجه به نیاز هر گیاه به آمونیاک می‌توان نسخه‌های مهندسی شده‌ای از این باکتری را برای آنها به کار برد.

به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که گیاهان از آمونیاک استفاده می‌کنند، بنابراین مازاد آن روی خاک جاری و وارد راه آب‌ها نمی‌شود.

علاوه بر آن کشاورزان هزینه‌ای اضافی برای کود نمی‌پردازند. 

 


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


باکتری خاک کشاورزی خاک پهپاد سمپاش سم سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

عملیات مبارزه زمستانه در باغات

برخی عملیات غیر شیمیایی جهت مبارزه زمستانه در باغات

ادامه مطلب »

تغذیه آبزیان به وسیله پهپادهای...

پهپادهای کشاورزی، به عنوان یک فناوری نوین، قابلیت‌های منحصر به فردی در صنعت زراعت و باغبانی دارند. با توجه به رشد روزافزون جمعیت جهان و نیاز رو به افزایش به منابع غذایی، استفاده از پهپادهای کشاورزی برای تغذیه آبزیان در صنعت آبزی‌پروری، یک رویکرد نوین و قابل توجه است. در این مقاله، به بررسی چگونگی اس...

ادامه مطلب »

سمپاشی نیشکر

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116